Koniec reklam AdWords dla firm pożyczkowych

znak stop

Google AdWords jest potężnym narzędziem marketingowym, z którego chętnie korzysta wiele firm pożyczkowych. Wyróżnione wyniki na liście wyszukiwania Google czy reklamy w różnych miejscach sieci są gwarantem napływu klientów. Promocja internetowa dla pozabankowych pożyczkodawców jest o tyle istotna, że większość firm prowadzi swoją działalność tylko i wyłącznie drogą online. Dlatego też nie żałują one pieniędzy na reklamę w Internecie, a inwestycje w tym celu sięgają w niektórych przypadkach nawet od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych rocznie.

Google wydało bardzo negatywny komunikat dla krótkoterminowych firm pożyczkowych – koniec możliwości reklamowania się za pomocą AdWords. Zmiana ta wejdzie w życie równo za 2 miesiące, czyli 13 lipca 2016 roku. O tej decyzji poinformował David Graff, dyrektor Global Product Policy. Od 13 lipca zostanie wyłączona możliwość reklamowania się wszystkich firm, które oferują chwilówki z terminem spłaty do 60 dni. Dodatkowo, w Stanach Zjednoczonych restrykcje te obejmą pożyczki, gdzie RRSO (tamtejsze APR) przekracza 36%.

Oto część komunikatu Graffa:

„Kiedy reklamy są dobre, to trafiają do zainteresowań i pokazują przydatne produkty. Niestety, nie wszystkie takie są. Niektóre promują fałszywe i szkodliwe produkty, bądź próbują oszukać klientów co do faktycznie świadczonych przez daną firmę usług. W samym 2015 roku zablokowaliśmy ponad 780 mln reklam, a na usługi finansowe zwracamy szczególną uwagę.

Podjęliśmy decyzję, by od 13 lipca 2016 roku zbanować krótkoterminowe pożyczki i powiązane produkty w naszych systemach reklamowych. Nie będzie więcej reklam pożyczek z terminem spłaty do 60 dni, a w USA banujemy także te, gdzie APR jest wyższy od 36%.

Tą zmianą chcemy chronić naszych użytkowników przed zwodniczymi i szkodliwymi produktami finansowymi. Nie wpłynie to na firmy oferujące kredyty hipoteczne, pożyczki samochodowe czy kredyty studenckie.

Decyzja ta bez wątpienia zmusi firmy pożyczkowe do dokonania znacznych zmian w swoich strategiach marketingowych. Zapewne większe środki zostaną przeznaczone na pozycjonowanie, programy partnerskie oraz inne kanały reklamy (prasa, telewizja).

Do zmian negatywnie odniósł się prezes Związku Firm Pożyczkowych – Jarosław Ryba. Decyzja miała zostać podjęta głównie na bazie sytuacji na rynku amerykańskim i brytyjskim, gdzie spory odsetek klientów firm pożyczkowy wpada w poważne tarapaty finansowe. Jednakże w tych krajach występują inne regulacje niż na naszym rodzimym rynku, które zostały ostatnio jeszcze bardziej zaostrzone wraz z wejściem w życie ustawy antylichwiarskiej. Polska wraz z innymi państwami stały się zbiorowymi ofiarami błędów popełnianych gdzie indziej. Cała wypowiedź Jarosława Ryby znajduje się na stronie ZFP.

Koniec reklam AdWords dla firm pożyczkowych to z pewnością świetna informacja dla instytucji bankowych. Pożyczki krótkoterminowe przez Internet stanowią dla banków coraz większą konkurencję, której potencjał działań w Internecie został właśnie ograniczony.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*