Nowa nazwa ERIF

logo erif

Na zmieniającą się rzeczywistość wymiany informacji gospodarczej zareagował Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A., modyfikując swoją nazwę na ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A.

Działanie to jest podyktowane chęcią zmiany postrzegania firmy. Nie chce być ona postrzegana tylko jako rejestr, który gromadzi negatywne informacje na temat dłużników. Tym bardziej, że ERIF jest bardzo zaangażowany w budowanie społecznej świadomości wagi informacji pozytywnej, czego najlepszym potwierdzeniem jest prowadzony program infoPozytywni.

W procesie decyzyjnym wielu przedsiębiorstw, w tym firm pożyczkowych, informacja pozytywna odgrywa coraz większą rolę. W bardziej rozwiniętych krajach Europy taki system funkcjonuje już od wielu lat, w Polsce natomiast dopiero się rozwija, ale jest to rozwój coraz bardziej dynamiczny. W bazach danych ERIF już niemalże połowa informacji jest właśnie pozytywna. Firmy badające kontrahentów są nie tylko zainteresowane brakiem u nich zadłużenia, ale dużą wagę przywiązują także do pozytywnych danych historycznych. Jeżeli klient wcześniej bez problemu spłacał swoje zobowiązania, to z dużym prawdopodobieństwem w przyszłości również tak będzie.

Aby budować pozytywną historię gospodarczą, nie trzeba brać chwilówek, by następnie terminowo je spłacić. Do informacji pozytywnej kwalifikują się także terminowo opłacane rachunki, faktury czy chociażby zakupy na raty. Jej budowanie jest zatem bardzo proste, a długoterminowo może okazać się niezwykle przydatne. Na co dzień możemy nie potrzebować pożyczki czy kredytu, ale nigdy nie wiadomo, co przyniesie przyszłość. A wówczas kilkuletnia pozytywna historia może okazać się nieoceniona.

ERIF BIG dokonał także zmiany logo firmy, które teraz jest bardziej nowoczesne, ciekawe oraz optymistyczne. Ma symbolizować dynamizm dzisiejszego świata informacji gospodarczej i zachęcać do zbierania pozytywnych informacji. Hasłem przewodnim nowego wizerunku firmy jest „ERIF buduje historię”.

Oto wypowiedź prezes zarządu spółki, Edyty Szymczak, która została zamieszczona na stronie erif.pl:

– Idea, którą symbolizuje nowy logotyp, była nam bliska od początku istnienia ERIF-a. Dlatego chcemy ją odpowiednio wyeksponować. Celem realizowanych zmian jest również tworzenie wizerunku firmy specjalizującej się nie tylko w gromadzeniu i udostępnianiu informacji negatywnych, ale także w pozyskiwaniu informacji pozytywnych od możliwie najszerszego grona podmiotów dostarczających towary i usługi.

Dostępność kompleksowych informacji o zwyczajach płatniczych konsumentów i firm będzie trwale sprzyjać kreowaniu właściwych postaw wobec wszystkich rodzajów wierzycieli usług finansowych i niefinansowych. Krok, który wykonaliśmy, to widoczny sygnał, że przy ocenie ryzyka i w zarządzaniu wierzytelnościami liczą się zarówno informacje negatywne, jak i pozytywne.

Właśnie ten aspekt szczególnie chcieliśmy podkreślić w naszym nowym logotypie. Dlatego odchodzimy od nieoddającego w pełni zakresu naszej działalności sformułowania „Rejestr Dłużników”. Nie zmieni się natomiast jedno – nadal będziemy stać na straży rzetelności płatniczej i transparentności w obrocie gospodarczym.

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*